mammatillfyra80

Alla inlägg under januari 2015

Av Anna - 29 januari 2015 17:06

Veckan går i 110, och det har blivit en del innetid då vädret varit förjädrigt!

Mammas fina gossar <3

Sebastian fick jättefina strömpor och en halsduk av gammelmormor Gerd!! Älskar't :-)

Min fina mormor och morfar va här och mös lite! Vi kollade smurfarna 2 och morfar skratta massor <3

Har sytt en ny ulldress! Dom är fasiken helt grymma, typ det ända vi använder :-)

Storhandlat utan mat.se och kom hem med 8 kg pasta (16 middagar) 4 kg entrecote, 4 kg ost, 1 kg taccokrydda, 2,5 kg fefferoni, 1 kg färdigpressad vitlök i spann! Och massa mer bra grejer :-)

Mycket pysslande har det blivit dom här pisseregndagarna och jag är rätt trött på det "nya" nu... gummiband!!!

Och äntligen är man 5 år och får simma på riktigt!!

Av Anna - 27 januari 2015 08:15

En ny dag, nya möjligheter!
Idag kommer min mormor och morfar hit och ska äta lite semla, va ju trots allt några timmar sen senaste semelintag :-/

Igår flyttade vagn 3 för den här veckan! Dom säger det är trögt på sälja vagn fronten i januari, men jag har då sålt 3 vagnar och blivit 9500 kr rikare. Kul, fyndade ju köksmöbler och letar nu chassi till vagnen jag har kvar (av 3)

På torsdag börjar Felicia sin simskola, hon är ivrig över detta och jag laddar för att vistas på allmän plats med Alexander... som är "rätt" jobbig, arg och ledsen nu!
Men kände att hon behöver ha nått kul/bra varje vecka att se framimot när hon är hemma heltid. Sen på fredag hoppas jag på mammaträff igen!

Nu kör vi igång tisdag för denna vecka!

//Anna

Min första beställning, en liten 5 åring som ska bli fin!

Så häftigt med lite tryck på kläderna!

Nu under renovering sover tjejerna i bäddsoffan, går väl sådär! Igår kväll fick Flisan inta Alexanders säng...

Mina 2 mellan korvar äter ju så kasst så det blir många "plock" tallrikar! Det är uppskattat och äts lite av allt :-) GODMORGON!

Av Anna - 26 januari 2015 08:10

Igen, varför är det alltid så att man fixar med renoveringar när man igentligen varken har råd eller tid...
Nu har vi strax bott i huset i 6 år och det börjar ta form, tycker ändå vi varit duktiga och fått en hel del gjort!
Tjejerna är lyriska över sina egna rum!

Tur att A är så händig och duktig :-)

Dessutom fick jag ett ryck och slängde iväg köksinredningen till stadsmissionen...

Och tog in det tyngre atteleriet (stavas?) Så nu blir det äntligen nya tapeter i köket! Och kökssoffan ska målas :-)

Av Anna - 24 januari 2015 00:32

Idag va vi på grilldejt med massa andra mammor som jag nått ut till via en grupp på fb.
Supertrevligt att få komma ut och träffa folk, även om jag mest höll mig vid Kristins sida :-)
Vi grillade hamburgare och åt kakor, mata svanarna och gnällde en gnutta.
Sol kom i mellan åt annars rätt rått ute, men jag är ju inte sen med att klä på mig extra mycket allt :-)
En lyckad dag helt enkelt som troligtvis går i repris på fredag igen!

Natti <3

Svanarna va minst sagt poppis!

Underbara ungar <3

Ligan!

Kristin

Grillande för fulla muggar

Munnen full av kakor :-)

Av Anna - 23 januari 2015 01:08

Sovmorgon till kl 10, det låter det!!
Bortsett från att man varit vaken ett antal ggr och haft en liten som va vaken mellan 5-7 och sen somna om till 7:35... :-/
Men pigg har jag varit idag så har ju hunnit med en massa :-)

Urban (barnvagn) har flyttat, hade flera intressenter, men det kom en tjej och köpte utan att pruta!!

Sytt 2 mössor idag, en till mig och en till Alexander, har även sytt en ylletröja till honom då han alltid fryser och är kall speciellt ute. Dock blev den aningen stor!

Renovering pågår återigen hemma, projekt egna run står på schemat, tjejerna är så spända över dett och är hack i häl på sin pappa ;-p

Soffhäng <3

Nala (som hon nu heter) älskar sallad

Nu knoppade grabbarna in <3 Natti

Av Anna - 21 januari 2015 22:04

Behöver jag säga att min sambo tycker vi har 3 för många :-)
Jo det börjar ju bli aningen trångt på våra 50 km2 nere ihop med 6 stora vagnar!
Men en och annan är ju på väg ut på blocket... lovar! Fniss...

Behöver knappast säga vilket märke jag tycker är bäst!
Har testat en del kan jag lova och det finns ingen som håller samma kvalite som Emmaljunga.
Jag gillar svenskt, Volvo, Kabe och Emmaljunga

//Anna

Emmaljunga Edge Duo -14

Urban Jungle Swift -12

Emmaljunga citycross -12

Emmaljunga scooter -11

Emmaljunga twin nitro -11

Emmaljunga Edge Duo -11

Av Anna - 21 januari 2015 13:08

Jo så är det just nu, liten håller mer än gärna mamma vaken på natten och mamman själv är kass på att komma i säng på kvällen.
Det har ju varit lite spring på dom andra barnen med så för det mesta vaknar vi 5 personer i våran säng!
Felicia fick 5 års vacc i måndags och har reagerat rejält, idag 2 dar senare är armen röd, svullen och hårt... och kliar enligt henne själv!
Nu har äntligen Andreas kommit igång med tjejernas rum, ett stort ska bli 2 egna :-)
Mamman som alltid tänker utifrån husvagnperspektiv ska ju oxå få till ett litet tvrum av hallen! Varendaste km2 ska användas... dom 112 som finns!

Man blir inte rik på stora inkomster - utan små utgifter.

//Anna <3

Godmorgon! Idag handlar det om överlevnad, trött like hell... Zzz

Men att ha dessa runt sig kan vara både underbart och härligt (till en viss del) jodå bästa kompisar vid frukost då dom retar gallfeber på trött mamma genom att låta ägg och köttbullar simma i mjölken!
Sekunden senare gråter båda, den ena för att nästan fått fingret avbitet och den andra för att det blev lite fel och mamma är arg!

Det är mkt hemmatid nu när vi lever i karantän, men härom dagen lyxade vi till det med 2-rätters på donken! I bilen serverades den grymma kostcirkel till barnen stora lycka!

Lite naglande igår kväll, vita fejdade! Första gången och inte helt lätt. Ska vara ärlig och säga att jag inte alls tycker det är roligt nu, kan ju ha lite att göra med att jag sitter i köket :-/

Av Anna - 18 januari 2015 18:01

Flisan är så arg på sin mamma när hon inte får som hon vill!
7 barn som leker (läs bråkar) och hon tar sig friheter att leka med tuchpennor under våra täcken i sängen med kompisen... riva sönder papper och sprida ut på toa, riva ner tvålpumpen som VAR i porslin men som nu inreder soppbingen.
Nu skäller hon inte bara ramsor med att jag inte tycker om henne och att hon ska flytta hemifrån... utan nu säger hon att om inte hon får gå ut och leka så tänker inte hon vakna i morgon.
Hon är helt klart den svåraste av våra barn när hon sätter sig på tvären, hon blir hård och kall, förstår inte alls vem hon är lik ;-p

Det blev en blandad dag idag med barn högt och lågt och på det lite sömnad men också lite fix med ännu en "ny" grå skönhet med loggan Emmaljunga på, haha! (stackars min sambo)
Ha en fortsatt go kväll! <3

//Anna

Frågade tokan varför hennes byxor ligger slängda på golvet och ett par nya va påtagna, svaret lydde
- jag orkade inte torka mig och då blev dom blöta av kisset... ok!

Jag och Linda va och hämtade ved igår natt, haha!! Vi skratta så vi vek oss, stubbarna va stora som as :-)

Dom sov så söt till blixten kom...

Nala har fullt upp men barnen är fantastiskt duktiga med henne.

Har nu sytt klart byxdressen som blir en härlig mysis! Dock redan nerbajsad (då inte av mig)

Nu kör vi en semla... (4:de denna vecka)

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards