mammatillfyra80

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Trött, tröttare... tröttast! Zzz...

Av Anna - 21 januari 2015 13:08

Jo så är det just nu, liten håller mer än gärna mamma vaken på natten och mamman själv är kass på att komma i säng på kvällen.
Det har ju varit lite spring på dom andra barnen med så för det mesta vaknar vi 5 personer i våran säng!
Felicia fick 5 års vacc i måndags och har reagerat rejält, idag 2 dar senare är armen röd, svullen och hårt... och kliar enligt henne själv!
Nu har äntligen Andreas kommit igång med tjejernas rum, ett stort ska bli 2 egna :-)
Mamman som alltid tänker utifrån husvagnperspektiv ska ju oxå få till ett litet tvrum av hallen! Varendaste km2 ska användas... dom 112 som finns!

Man blir inte rik på stora inkomster - utan små utgifter.

//Anna <3

Godmorgon! Idag handlar det om överlevnad, trött like hell... Zzz

Men att ha dessa runt sig kan vara både underbart och härligt (till en viss del) jodå bästa kompisar vid frukost då dom retar gallfeber på trött mamma genom att låta ägg och köttbullar simma i mjölken!
Sekunden senare gråter båda, den ena för att nästan fått fingret avbitet och den andra för att det blev lite fel och mamma är arg!

Det är mkt hemmatid nu när vi lever i karantän, men härom dagen lyxade vi till det med 2-rätters på donken! I bilen serverades den grymma kostcirkel till barnen stora lycka!

Lite naglande igår kväll, vita fejdade! Första gången och inte helt lätt. Ska vara ärlig och säga att jag inte alls tycker det är roligt nu, kan ju ha lite att göra med att jag sitter i köket :-/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 2 februari 2016 23:23

Jag har bytt bloggportal för en tid sen. Såg nu att det kommit kommentarer så här är den nya adressen om nån vill kika in där! Kram Anna http://nouw.com/mammatillfem80 ...

Av Anna - 30 december 2015 02:21

Nouw: 3601552175

Av Anna - 30 december 2015 00:45

Jo lusten har ju liksom försvunnit precis som orken och tiden. Kan ju hänga ihop då jag brukar sy sena kvällar/nätter men nu när jag är sjuk så orkar jag faktiskt fortfarande inte nått i mina ögon. Men trots det, söndrig maskin så blev jag inspirera...

Av Anna - 30 december 2015 00:25

Idag fick det bli den där svängen och fixa massa saker! Igår lämna jag in min symaskin som krånglat sen dag 1, tredje gången och började känna både irritation och död sylust! Men gick ut från butiken nöjdare än på länge, med en ny maskin I kartong!...

Av Anna - 26 december 2015 21:16

Då va det dags för årets stress inför julafton som skulle firas i Ödsmål! Sy massa trots söndrig maskin... julklappar högt och lågt... packning... mat... tvätt... ännu mer tvätt och ivriga barn! Men iväg kom vi även om det blev en dryg dag försent ...

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards