mammatillfyra80

Alla inlägg den 30 december 2015

Av Anna - 30 december 2015 02:21

Nouw: 3601552175

Av Anna - 30 december 2015 00:45

Jo lusten har ju liksom försvunnit precis som orken och tiden. Kan ju hänga ihop då jag brukar sy sena kvällar/nätter men nu när jag är sjuk så orkar jag faktiskt fortfarande inte nått i mina ögon.
Men trots det, söndrig maskin så blev jag inspirerad av en vän och slet fram hushållsmaskinen som dög bra innan den nya flyttade in.
Och det blev några sena kvällar och hjälp av min andre hälft så blev det lite skapande :-)
Som tack för att han står ut med gnäll,skäll och tjat ang syandet (vilket intresse han inte delar ;-)) så sydde jag en fin mössa till honom men det sover han med nu så få fota den i mån!!

//natti <3

Köpte 0,5 meter av detta fantastiska tyg från Finland (finnarna gör en del bra asså ;-)
Och sen härlig eko merinoull som blev denna kombination till vår Bobbo <3

Även tjejerna fick sig ett plagg och då haremleggings i camotyg, tryck "prinsessa" på rumpan, sidenband i midjan och små handsydda rosetter på benslutet <3

Grabbarna grus fick goa mysisharem med snöre i midjan, tryck fram och "superhero" tryck på rumpan. För att matcha lite extra sydde jag fluga med superherotryck på som är lätt att plocka av då den sitter med tryckknappar <3

Av Anna - 30 december 2015 00:25

Idag fick det bli den där svängen och fixa massa saker!
Igår lämna jag in min symaskin som krånglat sen dag 1, tredje gången och började känna både irritation och död sylust!
Men gick ut från butiken nöjdare än på länge, med en ny maskin I kartong!!! Jo vars nu ska här sys... när tid finnes :-/

Återigen idag. Vi stack sent men hann lämna grejerna till gamla maskinen och moderskapsintyget till Fk för att sen landa på Freeport. Ett bra ställe om man ska tex ha ytterkläder till kidzen. Jag handlar ju väldigt mkt begagnat men just ytterkläder är käckt på rea :-)
Varsin Reimatec overall till tjejerna att komplettera deras tvådelade som är det ena från förra året och det andra inne på tredje året. Istället för att betala 1500 kr st så kosta dom 1000 kr outletpris och sen 30% på det, så fick 2 st för 1400 kr. Gillar deras ytterkläder då dom står imot väta och vind men samtidigt inte blir fuktiga på insidan.
Annars är jag ett stort fan av Molo som har 10000 vattenpelare och reima 10000-15000 vattenpelare (vattenmotstånd) det har nästan blivit en sport med dessa ytterkläder. En molo overall här hemma förvisso i stl 86 går in på säsong 7 med barn 4 :-) dagis följer mig och mina overaller precis som dom följt barnen ;-) vi har även testat Didriksson och 8848. Didriksson är oxå bra men ingen overall som håller att ärva på samma sätt då den inte tål lika många tvättar. 8848 köpte vi till Evelina förra året i två delat och har hållt bra men lite tunt på just denna modellen. Fix och kax har vi testat en säsong men båda märkena sprack mitt i tyget på flera ställen så det gick år 2 par termo på en vinter... kanske otur va vet jag!
Så hittills så är det ju helt klart Danska Molo och Finska Reima som ligger i topp :-)
Enligt mig.
Skulle jag handla dessa kläder till fullpris så skulle det sticka iväg.
8848 tvådelat 2000 kr
Molo tvådelat 2000 kr
Molo overall 1700 kr
Reima overall 1500 kr
Reima tvådelat 2000 kr
X 4 kids... haha!!!
Vi har lagt i år,
Reima x 2 1400 kr
Molo beg (nyskick) 450 kr
8848 andra året
Reima tvådelat 3 året
Molo overall 7 året
=1850 kr :-)
Skor kör vi på viking goretex oxå det på rea! Oftast 50% (det svåra är att övertala sambon mitt i sommaren)
Jag är nog lite skadad av orangea lappar och reor men på så sätt klär jag mina barn i bra ytterkläder till en billig peng. Tänker vinter även mitt i sommargasset ;-)

Vi avslutade en trevlig dag med Jensens för god mat ihop med Andreas föräldrar som dök upp på Freeport <3

En riktig catshingdag helt enkelt!

"Det är ok om du inte delar min åsikt.
Jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt"

-Skalman

Tjejernas nya Reima overaller!

Första 2 plaggen till bebis i magen. Reima det oxå och istället för 580 kr betala jag 190 kr :-)

Bobbos nya vårjacka (gäller att planera ;-))
Ordpris 699 kr jag betala 200 kr

Inte så kul kanske med ett måste i hulkenpannkakshuset, nya pannor på rea även det ;-) istället för 600 kr betala jag 300 kr

Reima fleece och vindfleece Ordpris 900 kr och jag betala 300 kr :-)

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards