mammatillfyra80

Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av Anna - 26 augusti 2015 02:04

Funderar mitt i natten mellan snorsugningarna och hostattackerna, ett barn tätt intill ryggen och en liten uppe på mig!
Varför kan man inte vara hemma med sina sjuka barn?!
Inskolning för Alexander 3 år förra veckan efter 1 år hemma. 3 dagar a 10 timmar hann han gå innan han blev snorig... febern kom som ett brev på posten och nu hostar han lungorna ur sig på natten medans lillebror 11 mån kör sin första natt badandes i snor, slem och gråt!
Nån eller några har sagt till mig under åren att små barn SKA vara sjuka för att bygga upp ett försvar?! Hur fan går det för dagisbarnen?
Försylningsastma, Rs, infektion, feber och kräk... hör fan inget annat!! Borde inte dom vara friska jämt då?
Och där ska man lämna in sin 3 åring för i mitt huvud leka och busa men istället avlöser virus efter virus varandra med förkylningar och magsjuka.
Allt för att man måste skynda till det viktigaste i livet... jobbet!?

I torsdags när jag ska hämta, sitter en liten (2 år) i tamburen och gråter, rosslig och med 2 genomskinliga strängar som täcker ner till hakan.
Jag frågar varför liten är ledsen -svaret blir, -liten har troligen feber och har varit hängig hela dagen och vi väntar på att liten ska bli hämtad. Det kryper fram att fröken reagerat redan dagen innan på att barnet varit hängit.
Och kedjereaktionen är ett faktum!!
Så vaken mitt i natten med min varma och snoriga kille på bröstet som vaknar omvartannat och storebror som hostar inser jag att John blund kommer hålla sig borta!!
I morgon har jag ett ytterst viktigt möte kl 10:30 som blir med en trött mamma som kommer få släpa med 2 sjuka barn och vara ute så ingen blir smittad... suck! (Hoppas på regnuppehåll)

Tyck vad ni vill men hade alla haft sina barn hemma till dom är friska så hade kanske 5 barn av 22 blivit sjuka istället för 20 och då undrar man ju alla runt omkring utanför dagis, eller är det bara ok att smitta ner andra på dagis??
En sak är säker, jag är grymt trött på detta (som knappt hunnit börja efter ett friskt år hemma) och kommer aldrig ha nån förståelse för att man lämnar in ett sjukt barn...
Vem skulle vilja jobba som vägarbetare i pissregn med 38 graders feber (läs 40 grader) och en näsa som rinner oavbrutet... och en chef som piskar dig i ryggen och säger -hemgång först om 8 timmar!

Nu lite sömn innan nästa snorattack!

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards