mammatillfyra80

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Anna - 9 augusti 2015 20:51

Vårt tredje och sista semestermål för den här gången blev träffen för oss föräldrar med många barn!
Från början 59 anmälda familjer men slutligen blev vi 11 familjer med våra 70 barn som träffades på denna camping som låg drygt 8 mil utanför Stockholm!
Alla dessa härliga människor från olika delar av vårt avlånga land, och alla barn. Det blev både brännboll, fotboll och 5-kamp!
På kvällarna satt vi ute och myste och prata om allt :-) kan ärligt säga att jag funnit nya vänner, mammor jag kände både gemenskap med och som jag verkligen facinerades av! Nu fylld med glädje och inspiration lämnade vi Stockholm och alla fina familjer för att köra våra 60 mil hem med husvagnen efter!
Skulle ladda upp alla kort men kameran dog... får göra det i mån!
Sen måste jag ju berätta när vi landa på campingen efter 35 mils körning och rätt toanödig, hitta ju liksom varken bom eller in-check men ett litet hus vid stranden som man checka in i... vidare för att hitta "servicehuset" som visades vara ett rött skjul med TORRDASS!!! Jag har campat i 35 år och aldrig stött på nått liknande... haha!!
Ägaren kom och såg nog hur jag nästan dog av panik och fundera på vilken skog jag skulle inta!!
Han säger att det finns vattentoalett i den vita vagnen lite längre fram... den portabla cirkusvagnen på hjul?! Hjälp va det såg ut, varningslappar med bilder på sprutor och tampongwr som inte skulle spolas ner!!
kan ju säga att det blivit våtservettdusch i helgen :-/
Idag är första dagen på denna trippen som jag känner hemlängtan, så nöjd när jag inser att semestern inte kunnat bli bättre!!
Nu intar vi Magnus place för att sanera oss och götta oss en dag!!

Tack till alla fina mammor, pappor och goa ungar!

<3 Anna <3

Dessa större syskonen som var så ödmjuka och hjälpsamma med dom små, så kul att se <3

Ett glatt gäng!

Nån har "bara" kissat ;-)

Nattbio med 5 kottar!

Det fina servicehuset med Torrdass!

Portabla toa vagnen, ska tilläggas att det säsongscampa här :-)

Framme... ingen bom och ingen in-check ;-)

Fina Stockholm som jag så gärna vill ha en heldag i... snart hoppas jag!!

60 mil hem med goa och snälla barn i bilen (mutor är fantastiskt)

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards