mammatillfyra80

Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Anna - 29 juni 2015 14:35

När Andreas fyllde 31 år fick han en överaskning av mig!
Vi skulle ut med en ribbåt till Vinga och picknicka och bara ha det allmänt bra, utan barn dessutom :-)
Avgång från lilla bommen kl 10 iklädd extra stor overall och gummistövlar i stl 45 så bar det av!
Färden gick genom kobbar och skär! Brännöbrygga och styrsö och vidare till Vinga i 50 knopp över vågorna så är det ju synd att säga man har tråkigt! Skönt också att få det bekräftat att man inte är helt tant ännu utan fortfarande älskar fart :-)
Vi lämnade ett grått Göteborg med regn som mötte ansiktet som spik i vinden och kom ut till ett underbart Vinga med blå himmel och sol.
Vinga var precis som jag minns det, kallt vatten och helt klart, man kan se botten genom 10 m vatten... Nu vill jag åka tillbaka och snorkla som för 15 år sen (15? Vart tog dom åren vägen)
Vi götta oss med räkmacka innan färden tog oss till sälarnas lilla paradis! Så underbara dessa små knubbiga hundliknande saker är man vill bara hoppa i och mysa.
Sen tillbaka in till Göteborg för att möta upp alla glada barn, som om man varit bortrest en vecka :-)
Och Andreas familj och så avsluta vi toppendag en med Pinchos i Linné!

Detta kommer absolut att göras om!
Dagens tips, mössa och skidglasögon är ett måste, vinden är inte att leka med i 50 knop... och så lägger man på lite regn, halleluja!

En toppendag avslutades med en hel allergiinvasion i mina ögon!! Då dålig!!

Än så länge visste inte Andreas va vi skulle göra...

Våranerpackade pyjamasar!

Båten såg ju inte mycket ut för världen men som den gick!

Ett minst sagt grått Göteborg!

Tur med vädret...

Snygg frissan för övrigt! ;-)

Vinga hamn

Räkmacka i solen!

Blå himmel och sol

Sälarna som vilar <3

En sväng till plikt på vägen till Pincho

Mat i massor och sen efterätter!

Avslutar med nog fet allergi... hatar fan ordet tom... allergi, allergi, allergi... attshjo!!

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards