mammatillfyra80

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Anna - 27 juni 2015 11:02

7 min tar det att göra en burk full med våtservetter!
Inga tillsatser eller kemikalier :-)
Återfuktande och lite feta så smutsen lätt släpper och försvinner.
Både billigt och mycket bättre än att kleta både rumpa och ansikte fullt med skit på ditt barn.
Man undrar ju varför riktiga våtservetter är så grym på att gå bort fläckar på allt?!

Ha en go lördag!
/Anna

Jag brukar köpa dessa från willys, 250 st som jag delar så dom blir lika stora som vanliga våtservetter och då blir det hela 500 st för ca 20 kr!

Klipp i omgångar!

Lägger fullt i en burk (Ica 10 kr) man kan fylla ganska överfullt då dom trycks ihop när dom blir blöta!

Jag använder mig av ekologisk kokosolja, den övre finns i din matbutik typ Ica.

Drygt en överfull matsked kokos olja

Som jag brukar lägga i min mini tupperware kanna, sen i med vatten som jag värmt i vattenkokaren för då smälter kokosoljan (smältpunkt 25 c)

Häll på lite inimellan lagren, sen trycker jag lite på alltihop och vänder på paketet, tillsätt mer vatten om du tycker det är för torrt! Klart!! Bra och billigt :-)

Av Anna - 27 juni 2015 00:22

Nu grejas det lite överallt, bilar som måste lagas, altaner, bygglov och husvagnen ska vara puff inför semestern!
På midsommar satte Andreas in en miniheiki på toa och idag en stor heiki i köket, här ska in friskluft och framförallt kommer vi kunna sova i mörker!!
Tur att man har en kille som fixar det mesta :-)
Vad vi ska dra vagnen med om 4 veckor då det bär av till Öland vet vi inte ännu... eller är det 3 veckor?! Jaja vi får se hur vi löser det.

Nu är det ett orört takluckehål kvar, får se vad han hittar på med det :-)

Nöden kräver ingen lag <3

Tigersåg...

Bobbo <3

Läckert!

Toalett heikin!

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards