mammatillfyra80

Alla inlägg under maj 2015

Av Anna - 16 maj 2015 23:01

Titta där, vår mossa är ett minne blott :-D
killarna hade första parkett och somna båda 2 i regnet!
Nu ska det målas så småningom så det blir ännu gulare!

En frusen blöt lite vovve tar skydd i sin rullande bädd :-)

Så söta med sina hus med sig!

Ren, nä inte nånstans!

Vi älskar frukt!!

Nu tar vi natten här och inväntar en ledig söndag <3

Av Anna - 16 maj 2015 03:24

Vilken kväll! Vi cykla till Hällsvik och hade i bagaget några bärs och cider! Känslan och sitta med en nära vän och tjöta och bara
vara...
Nu är det natten för längesen och jag kommer vara trött i mån (känner man skillnad?)
Vi tog vägen om Lilleby och milen blev nästan 2 ;-) 1 öl eller 4 och kl blev 3 innan vi kom hem!!
Trött och känner mig nöjd över kvällen! Cykel, buss och tjejsnack! !
Tack Linda <3

\
att Anna

Av Anna - 15 maj 2015 00:34

En heldag i stallet med hela familjen! Maria, Daniel, Hanna och Ludde och farmor och farfar :-)
Det har ridit i massor och vi har grillat och gottat oss i det goa vädret!
Det är så mysigt detta lilla ställe vi hittar med hästar och får.
önska jag hade mer tid och kunde vara där oftare, men nu njuter vi dom dagar i veckan vi kommer iväg :-)

Andreas har lyckats dag 2 på sin detox med bravur!!
I morgon kommer han få äta ett mål med mat förutom all god aloe veta juice och fiber ;-)
Tror fasiken inte jag har den diceplinen som han har alltså men vi får se när det blir min tur om jag klarar det. I morgon är det mätning 2 så får vi de vad som hänt på 2 dagar!
En bildström följer med Marias bilder!!
//Anna

Kusinerna!

Tandlös ridtjej!

Flislis

Trött lillebror

Kusinmys

Ponnyridning

Kiara

Kossorna har fått komma ut :-)

Maria och Kiara <3

Grill i solen

Bääna börjar bli stora :-)

Av Anna - 13 maj 2015 22:10

Andreas första dag på detox (heter det va?)
Träning 30 min, vi satte på oss rollerblades efter 7 år vilande på hyllan i förrådet! Hade ju faktiskt glömt hur kul det är trots blåsor och skinnflådda fötter...
dagen innan cykla jag 2 mil med Kristin, kan ju säga att jag känner my butt grymt bra idag ;-p
så nu har Andreas BARA 8 dagar kvar att rena sin kropp från slagg och annat bös. Så fort jag slutat amma ska jag oxå hoppa på tänkte jag :-)
Förövrigt har vi haft en superdag jag och min andre hälft!!

Bjuder på lite sköna groupies :-D
/Anna

Lite knäppa är vi allt <3

Av Anna - 11 maj 2015 16:54

Idag fick jag post! Ett kort skickat från en gammal bästa kompis från förr, snarare 30 år tillbaka i tiden då vi lekte med dockor i vått och torrt!
Hon hade egna kalas för mig med roliga igelkottstårtor och vi har haft kontakt till och från genom alla år. Sen Facebook kom har man kunnat följa varandras vardag på håll och hon har dom senaste åren haft det minst sagt tufft.
Från att bli lämnad av sin livs kärlek och pappa till sina 5 barn till ny förälskelse också den slutade med stort svek från mannens sida med deras gemensamma lilla flicka i magen.
Med barn 6 på väg och en tuff vardag så står mamman fortfarande på benen med ett enormt stöd av sina barn och alla vänner runt omkring!
Jag bestämde mig för att hjälpa till med en rosa Emmaljunga, med mitt enorma stöd från dom närmsta jag har runt mig så hitta jag en rosa vagn i Uddevalla som vi hämta.
Ska bli kul när vi ses och hon får sin vagn.
Stort tack till:
Utan er hade det inte varit möjligt!

Tack för kortet Anne, det gjorde min dag!! <3

Vi på Liseberg typ -86 <3

Av Anna - 9 maj 2015 22:42

Denna helgen jobbar Andreas och jag ska roa barnen och städa!
Det sistnämnda... urk!
Hade ju sagt vi skulle åka rollerblades men fick ge upp det med två små som bara gnällde och skorna med hjul befinner sig ute i förrådet sen 6 år tebax...
vi gick ut i skogen istället, med kameran som sällskap!
En och annan undra nog vad vi pyssla med när jag ena stunden sprang fram och tillbaka mellan barnen och kameran (med långzoom ) till barnens stora förtjusning!
Fick lite fina kort på dom små trots Alex bestämda humör och Flisan som ramla stup i kvarten!
Regnen dugga men varmt och gött och ingen blåst!!
Vidare förbi min gamle vän Jonas för att lämna en blomma på hans 35 årsdag!
Där blev vi inbjudna på goefika och träffa glatt folk :-)
Middagen/kvällsmaten blev lördagspannkakormedvadmanvillpå :-)
Nu sover mina sockerknarkande korvar och mannen kom hem efter 14 h på jobbet och han snarkar redan med så dags att krypa ner jag med, natt <33

//Anna

Sydde nya fina vårmössor idag med spetsrosett!

Om barnet själv får välja ;-p pssst... du glömde grädden!!

Min favoritbild på mamma och pappa, idag skulle han bli 62 år gammal... hoppas han ser sina underbara barnbarn därifrån han är <3 saknar honom ofta... Hans kloka svar och hans posetiva anda! Alltid livsgnista och glimten i ögat, min underbara älskade pappa <3

Av Anna - 8 maj 2015 23:54

Latdag välkomnar vi, mer av dom Tack!
Jag älskar våren och idag har vi varit ute med Kristine och co i 6 timmar... Lekt, cyklat och ätit :-)
Barnen är så nöjda och lättroade ute, mammahjärnan kan gå på lågvarv kan behövas inimellan av allt man vill göra hela tiden!
Mitt hem är en plats av ren kaos då jag inte orkat efter allt stoj vi hittar på... men i mån måste det göras... städhanskar på!!.... men först ska tjejerna lära mamma rollerblades :-o haha!

Jag har bästa jobbet!! (om man bortser på mitt hem ;-p)


Godmorgon...

Matsäck! Kyckling med mangorajaröra, så gott!!

Våra godingar på långpromenad idag till Lilleby

Mammorna till åtta mitt i livet när det är som bäst :-D

Lilla Michelle mumsar <3

Mammas liten <3

När man har en latdag så är äggröra inget man skämtar om!! Massa ost, feta och champinjoner, mums!

Av Anna - 7 maj 2015 22:39

Dagen kom ska man säga äntligen?!
Efter 4 besök på vc och en missad remiss så fick jag äntligen komma iväg på mammografi!

Ni som inte vill se kan ju gå ur bloggen nu!!

Vc hade sagt att jag bara skulle få göra ultraljud pga av att jag ammar men det spelade tydligen inte någon roll och fick göra en vanlig mammografi och ultraljud för att mäta...
den knölen som hittades för 3 år sen och lämnades kvar sitter på samma ställe och är lika stor (inte ändrat form) och är ofarlig!
Att vc talade om för mig att mitt ena bröst var fullt av knölar är ju nästan skrattretande att man ens kan komma med sådana påståenden utan grund... man kan ju undra när han gick utbildning om han gått... suck!
MEN, Lycklig, Lättad och Levnadsglad är fan 3 bra L ord!!
Mina bulder består och en remiss får jag nog skriva själv då tjat inte går in... penicillin x 2 har inte bitit och nu är jag trött på att ha ont, skav och äckel...

Utsidan är ju torr och utläkt men insidan är fortfarande stora, fulla och ömma bulder!

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards