mammatillfyra80

Alla inlägg den 27 april 2015

Av Anna - 27 april 2015 12:07

Ja den frågan får man allför ofta! Och varför, troligtvis för att vi har typ 1 barn eller två mer än normen.
Familjen Annorlunda får man också höra vilket är rätt kul då vi är speciella och annolunda på en bra sätt.
Att vi ska skaffa fler barn är inget vi planerat i dagsläget och jag kan ju tycka att det är vår ensak precis som dom par som inga barn har ska behöva försvara sig varför...
Tänk att det är en sådan stor grej att man ska ha koll på alla, arbetskollegan, grannen, kompisen osv att alla håller sig inom ramen av vad som är normalt (vad är normalt?) 2 barn, villa, volvo och hund!
Det är tydligen bäst att man följer normen och jobbar, lämnar in barnen på dagis och tränar så man ser snygg ut och framförallt får den berömda egentiden som man ska jaga.
Jag har fått höra en del och har ofta svar på tal men i bland blir jag matt... hur ska jag ORKA jobba efter alla år hemma?!
Ja det är gött med år av mammaledighet på sofflocket...
Har varit med om disskutioner om att man försörjer sig på barnbidrag (skattepengar) och kan jag ju tillägga att barn kostar mer än vad man "tjänar" och om man har sina barn på dagis för att jobba, så är ju inte det gratis för skattebetalarna heller, typ 110000 kr/år per barn!

Och till den största oron från folk, hur räcker man till??
Jag är hemma/borta 24/7 med mina barn, det jag gör, gör dom.
Jag har valt detta för att jag älskar och trivs med kaos, kladd och bajsblöjor!
Och jag kan vara trött men vågar knappt yttra ordet innan nån kontrar -inte konstigt med alla små...
Jag har faktiskt annat som tröttar ut, och allt som är negativt har inte med antalet barn att göra.
Att vi bor trångt är också en stor oro (inte vår oro) hur gör man med rummen? Får barnen typ dela rum då?
Jo våra pojkar kommer göra det och dom är 3 år och 1 år då...

Den värsta kommentaren jag fått var av en fröken när jag kom för att lämna böcker Evelina glömt hemma,
- inte konstigt det är rörigt med så många små.

I vår familj är det oftast glada miner och vi har kul tillsammans trots att det är trångt, stökigt och mossa på vår fasad!
Och vi väljer själva hur många barn vi vill ha för det är vi som tar hand om dom <3


Om du vill lägga en kommentar, gör gärna det här i bloggen där det sparas! :-)

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards