mammatillfyra80

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Anna - 9 april 2015 22:47

Idag har vi varit i stallet och ridit, Anna åkte med oss och hade lektion för Evelina :-)

På vägen hem dyker det upp en 855 i backspegeln från ingenstans, han blåser om och är uppe i typ 140 km/h, bilen vi möter blinkar och allt går blixtsnabbt!! Min hjärna kopplar att han inte kommer bromsa och gå in bakom utan gasar med livet som insatts!! Jag kastar mig på bromsen 2 sek innan det smäller, volvon kastar sig in mellan mig och mötande och drar iväg i ett stort moln av damm... jag blir så chockad så får stanna bilen med mina 4 barn i!! Bakom mig kör Andreas i sin mammas lilla skoda. Man kan inte låta bli att tänka "tänk om" han kunde fått se hur hans familj frontar i 80 km/h eller kanske också krockat... "tänk om" jag tittat på Anna som jag prata med eller svarat i mobilen, eller höjt på sterion den sekund han dök upp i min backspegel, eller vart en av alla dessa förare som inte använder backspeglarna flera ggr i minuten som en del utav bilkörningen!
Polisen blev väldigt angelägen att stoppa bilföraren, kanske inte konstigt när man har 78 punkter i belastningsregistret på 5 år och alla under 5 punkter:
Grov rattfylla
rattfylla
drograttfylla
narkotikabrott
olovlig körning... alltså inte ens inneha körkort...
denna människa leker med sina medmänniskors liv varje dag och dom låter honom uppebarligen hållas, namn, personnummer och adress, hade god lust att åka dit och slå kofångaren i huvudet på honom, men vad vet jag om honom? Mer än att han är ett vidrigt avskum som inte är värd livet!!
Hoppas innerligt att han inte hamnar bakom ratten på en bil igen...

Jag är extra glad idag när jag nu ser mina skatter sova i sina sängar och tänker en extra gång på min väns vän som sover på östra med sin 2 åriga son som blev påkörd i måndags inne i gbg... liten kille med skallfrakturer och blödningar. Hoppas innerligt han får bli frisk snart. Livert är verkligen skört <3
Va rädda om er och dom ni älskar!

Godnatt!
// Anna

Ps. använd alltid....

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards