mammatillfyra80

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Anna - 19 mars 2015 11:17

Vi övar förfullt och det mesta åker ut med vändande post!
Men skam den som ger sig :-)
Tror också Bobbo är lite mamsig nu och inte bara vill ha mat utan vill vara nära och mysa och därför hänger kvar i tuttarna på mig!

Jag har ju fått en del intresse i mat och vad allt innehåller, vill att barnen får i sig bra grejer så dom orkar och är glada, lättare sagt än gjort med 2 som är sådär inför mat som inte stavas mackor (gärna polarbröd) vi bakar för att det ska bli kul att äta fullkorn och eko! Och gör glasssmootie fullspeckad med frön, frukt, bär och grönsaker och en så långt har mamman lyckats med lureri!
När vi kommer till middagar så är det värre, igår gjorde vi kyckling och broccoli muffins för att det skulle bli lite roligt med en bulle i papper till middag... 2 åt... jag och pappan! Fantastiskt goda, smaka som paj!

Försökte med bananpannkaka till mellis, massa energi och inget vete... mamman älskade dom men inte ens sockrade gick ner hos dom 2 kräsna! Evelina älskade dom och Bobbo smeta i sig några små bitar som åkte ut och in!
I dessa har jag ägg, banan, kokosmjölk och mixat havre, serveras med grädde med vaniljsocker i.

Dom andra 2 som lever på dessa är inte så lätta att lura fast dom är små, den ena älskar smootie och den andra är från dag till dag!

Muffins i matväg, gott!!
Har matgogurt, mjöl, bakpulver, ägg, kokosmjölk, smält smör och broccli, rotfrukter, purjo, kyckling och ost :-)

Morgonmys med flintskallig mamma :-)

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards