mammatillfyra80

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Anna - 9 mars 2015 23:04

Idag en riktig innedag trors härligt väder! Barnen gjorde dockteater och mamman har sytt... sytt och fixat lite annat! Måste hålla igång den trötta hjärnan så man glömmer det dagliga behovet av socker... kroppen skriker efter socker och huvudet är tungt, känner mig dryg och trött och det märks väldigt väl på mina barn när jag är en tråkig mamma som inte engagerar mig till max!

Alexander har inte gjort annat än att pudrat hela soffan full i härligt och pyssligt glitter!!! Dessutom hann han med att kissa en trudilutt i soffan med :-/
När jag amma satt han i köket och lekte med det förbjudna lego friendset... trodde jag när han i själva verket torrbaka med mjöl i hela hallen och en bit upp i trappan, han tittar upp på mig med hundvalpsögon och säger -fönåt mamma itte mennen...
Sekunden senare kommer han ut i vardagsrummet då jag locka honom med ny film och min arm (som han avgudar) och nu med en juste mustach som sträcker sig tunt hela munnen, jag frågar vad han ätit, han sträcker ut armarna och skackar på huvudet och säger - inte... inte!
Ok! LÅT BLI MITT KÖK ;-)
Felicia älskar att leka ute, hon kommer hem för middag och tjatar om att få gå ut igen, men då klockan är typ 18:15 och hon inte städat upp teatern som utsträcker sig i hela vardagsrummet med saxar, lim, sugrör, papper, tejp och massa glitter så får hon vara hemma och ska städa innan läggdags!
5 min senare är barnet som bortblåst... hittas på runslingan 45, inne och utan sin mössa! Undrar ibland om öronen behöver tömmas på henne med...

Förövrigt en dag i tycka synd om mig själv anda... Dag f..u...ing 1... suck

Nu sussar alla 4 så nu passar jag på att sluta dom blå, godnatt <3

\\Anna

Inte...

Ok lovar att försöka inte sno nått mer gått pulver... typ

Scen 1 av Felicias dockteater som hon fixat helt själv när tråkiga mamman sydde, kan nästan tro hon e lik mig :-) denna fantasi <3

Testade ett nytt bröd idag till frukost då jag bara hade torrjäst hemma, väldigt poppis trots fullkorn!

Vågavägragrötmammafårammatillsjagblirstor... men banan funkar ju lite så hoppet finns!

<3

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards