mammatillfyra80

Alla inlägg under december 2014

Av Anna - 11 december 2014 11:13

Jo gårdagen tog typ knäcken på mig! Sicken sketdag, blåst och regn och gnälliga barn, hämta och lämna och åka buss med ungar som visar sin bästa sida...
Vårdcentralen kl 14 där Evelina skulle spola öronen återigen och det brukar ta 30 min... vi fick vänta i 2 timmar och kidzen lämnade vårdcentralen som ett uppochner på vänt dockhus!!
Kommer ihåg mig gör dom med tanke på sjuksköterskans kommentar, har du fått en till? jovars här ploppar dom ut.

Kvällen tillbringade vi ihop med pappan och Linda i mölndal, Linda har fantastiskt fina inredningsprylar som jag fick låna.
Vi fota massa fina kort!
Kvällen sluta i kaos på väg hem med trötta barn och trött mamma.

Tack goa Linda <3

Våra hemmasydda modeller! <3

Klädbyte till hemsytt 2 :-)

Våra små <3

Lilla giraff <3

Av Anna - 10 december 2014 09:41

7 timmar senare har jag knåpat ihop ett fleecefodrat täcke man kan knäppa fast på bärselen. Vändbart till svart och med stor skön luva man kan dra åt, även dragskor i sidorna så man kan dra åt så det sluter om!
Så enkelt att bara slänga i honom i pyjamas (ärvd av systrarna då föräldrarna tappat bort alla kläder ??) när vi ska till skola/dagis/affären. Tyget räckte oxå till matchande vantar, mössa och halskrage, allt varmt och gott fleecefodrat!
Jag köpte 0,7 m tyg 100+50+30= 180 kr för alltihop!
Faktiskt riktigt nöjd :-)

Satsar på en fortsatt bra dag!
//Anna

Luva på...

Luva av...

Bebisskrot i sina ateraljer <3

Av Anna - 10 december 2014 00:02

Först ut med Evelina idag i hennes klass, dom va så duktiga alla barnen och klassföräldrarna hade ordnat det fint med massa fika... nedrans Lussebullar (tack som fan Jen ;-p) åt inte en!
Varje bakverk kostade 5 kr, icke bra! Tom en fattig j-el som mig kunde ju frossa...

Så nu kör vi lite vårdcentral i mån sen fota
Torsdag matsäck till Evelina som ska på utflykt med skolan till nått museum
Fredag sparkar vi igång dagen kl 05:30 för att infinna mig och 4 ungar på dagis kl 7 för Felicias lussefirande. Alexander får inte vara med iår då det finns risk för Rs på hans avd... så barnen förblir hemma på obestämd tid!

Idag har jag haft ont i huvudet och känner mig illamående för stunden... sömnbrist skulle jag tro!

Natti ?

Tack Jen för bilden, själv satt jag längst bak!

Våran vackra E ?

Av Anna - 9 december 2014 01:19

Här kommer lite av det jag sytt, tänkte nu när jag fått till några katogorier!
Äldst först och nyast sist :-)
Utvecklingen går framåt!!

Min första mössa på Felicia.

Haremsbyxor med matchande mössor, mamman har samma ;-p

Lillasyster mindre nöjd <3

Första muddbyxorna och scarvsen!

I väntan på lillebror <3

Sängkläder till vagnen <3

Liten har kommit!! Och sover i hemmgjort <3

Första tröjan blev ju sådär...

Hemmagjord rosett på hemmasydd klänning med eget mönster

Testat att trycka både färg och stryka på vinyl :-)

Första vändbara mössan med minky!

Första gåvan " att ge bort"

Mysbody


Syskonmatch


Av Anna - 9 december 2014 00:45

En urban jungle duo ut... två Emmaljunga in!!
Haha, kan säga att min sambo älskar våran undervåning på 50 kvm just nu!! Då det finns 4 vagnar där till olika ändamål.
Känner mig som Fredde i solsidan med sina webergrillar! Men skönheten som trilla in igår är så maffig och fin! Köpt beg med lapparna kvar oanvänd.

Många vagnar är hittils testade... och det finns bara en med alla rätt, Emmaljunga!

Alltså chassi hade jag, har även ett Edge chassi i förrådet som ska in ;-p detta är då min nya Edge årsm -14 med cc chassi -12

Cc chassit med citykorgen -12 ser sportig ut med sin päls.

Åsså lilla twin nitron från -11, här med tejpat svart chassi, orginal kommer under...

Detta är då min ersättsare till twin cangaroon som står i mölndag och ska säljas. Vill ha barnen mot mig!

Denna skulle jag haft som jag fick och renovera men inte gilla... så den fick flytta förra veckan till ny ägare. Den gick direkt! Bild under...

Vi hjälptes åt, Andreas lacka chassit vitt och jag sydde sufflett och färga om klädsen, nya däck runt om oxå!

Grymt smidig vagn och framför allt smidig ihopfälld... men dålig kvalite tycker jag. Köpte en helt ny -12 och den va solblekt på knappt ett år och två däck hann explodera ;-p pumpa däck tillhör vardagen för en uj ägare!

Uj swift -12 nu till salu... kom och köp!!

Av Anna - 8 december 2014 21:02

Min lilla Flisan som älskar att greja med sin ipad, och man tycker man har koll!
Sist jag hörde konstiga djur kollade hon djuravel... och denna gången va det nån hemsk "film" det är fasiken lurigt asså!!
Kan man spärra youtube??

Texten talar för sig själv! Ängeln man ser är storasystern som reser till molnen... enligt Flisan!

Av Anna - 7 december 2014 13:12

Då va det julfest igår med jobbet! Väldigt kul att bli inbjuden fast man är mammaledig.
Många glada ansikten och många härliga männoskor man inte sett på länge!
Vilket ställe, jätte mysigt! En borg inredd med massa ljus och mys. Tog lite bilder men kunde inte med att fota så mkt bland allt folk!
Jag åkte dit med Anna och Jenz, vi skratta så vi grät mellan alla efterätter! Tror vi hänta mat och gotta 4-5 gånger.
Såg fasiken gravid ut och blev helt uppblåst av all mat och gotta!
Det blev en kul kväll med lite vuxentid (egentid haha) utan nån som drar wmen i byxbenet :-)
Lilleman sov dom timmar jag va borta och det funkade kanon hemma!

"Raggar" Anna och "satan" Anna

Kolla in kulan!!

Jenz och Anna

På väg hem med partybåten

Av Anna - 6 december 2014 13:16

Idag ska jag iväg på Dhls julfest och träffa alla kollegor, ska bli kul!
Ska bli skönt att komma ut och prata med vuxna en stund.
Första gången liten ska vara med pappa själv. Men är ju bara 4 timmar jag ska vara borta.
Vi ska till älvsborgs fästning och käka så vi ska åka båt dit :-)
Mindre smart att färga håret härom dagen för nu ser det ut som jag har en svart hjälm på mig, haha!!

Kommer sakna kravalltrollen!!

Detta lilla charmtroll <3

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards