mammatillfyra80

Alla inlägg under november 2014

Av Anna - 11 november 2014 08:25

Syskonmys i all ära, dom här två brukar inte vara dom som myser men ibland så!! Tycker om denna bilden, sån äkta syskonkärlek som finns där, så skönt att se!
Mina små Grynkorvar.

Godmorgon!!
//Anna

Av Anna - 10 november 2014 09:57

Blond, eller rättare sagt Solberg med slitna urväxta slingor och en stänk med utväxt råttfärgat... gör ju inte att man känner sig piggare direkt!
Och där togs beslutet... mörkrött blir en förändring :-)
Haha!! Känner mig som en ny mamma!!
Vad tycks??

//Anna

Av Anna - 10 november 2014 08:16

Tänk va tider rusar, alldeles för fort för att man ska hinna njuta hela dagarna.
Våran lille "bobbo" låter nu mamman sova 3 h i streck (för det mesta) han ler när man pratar med honom och igår va första gången du bjöd på ett högljutt skratt!
Joddlet och pratet kom för nån vecka sen.
Behöver jag säga att det är mysigt? (Och då förtränger jag att vi är inne på vecka 4 med medicinering mot svamp)
Nöjd och belåten bebis med äkta bebisdoft... Mmm

2 månader har gått sedan du hamnade på min mage men det känns som jag haft dig hela livet älskade lille kille!

Din mamma

Av Anna - 9 november 2014 23:18

Farsdag började väl sådär då vår Alexander ramla ur sängen igår och när han vakna idag ville han inte använda armen, han hade väldigt ont! Andreas fick åka till Östra med honom där dom konstatera spricka i nyckelbenet... stackars lilla killen!

Sen träffa vi hos farmor och farfar till barnens lycka! Blev Farsdag middag på Ikea där vi faktiskt brukar äta på söndagar, iallafall 2 ggr i mån! Lyx för småbarnsförälldrar ur alla synvinklar!!
Avslutade dagen med bull och papparkaks fika i vår källarlokal i Mölndal för att fixa till fotostudio så jag kan fota lite, grymt bra blev det!

Men Farsdag är ju egentligen en dag då man träffar sin pappa... men min är borta, för alltid!
Känns tungt och jag tänker allt som ofta på saker jag vill visa och berätta för honom...
Tänk va glad han hade varit i alla våra barn, att se dragen på Alexander (öronen) hehe
Och se Felicia som är väldigt lik mig som liten både i utseende och sätt (sa inte jag)
Men men livet tuffar på och 7 år har gått...

Saknar dig Pappa
//Anna

Av Anna - 9 november 2014 11:44

Igår gjorde jag klart mössan till min kunds dotter som heter Moa, hon ger sina urväxta kläder till Evelina.
Svart med döskallar och en handsydd rosett! Hoppas den kommer passa :-)
Mamma Malin valde naglar i svart/antracit, höstigt och snyggt tycker jag!
Nu blir det akuten för pappan och Alexander då han visar smärta i nyckelben/axel... han ramla ur sängen igår och har fått väldigt ont under natten, hoppas på goda nyheter...

//Anna

Av Anna - 7 november 2014 20:15

Ännu en vecka till ända! Lite dagis, skola, läxor, gympa, mat, städ, disk, pysslande, lek, film, blöjor och en jävla massa tvätt senare sitter man i soffan och känner sig rik på livet! Fylld av energi men ändå så trött... LYCKLIG!
Trevlig Helg!
//Anna

Av Anna - 5 november 2014 23:30

Usch och fy idag har vår granne haft inbrott mitt på blanka dagen!!
Och jag har varit hemma hela dagen och haft öppen balkongdörr, känns faktiskt väldigt obehagligt! Men väldigt synd om grannen vars hem är helt igenom rotat!!
Man känner sig inte ens säker med larm längre...
På tal om det, ett hus till i vårt område hade oxå inbrott idag kl 17, men dom blev avbrutna på grund av larmet!!

Nu måste här sovas för nu slockna liten...

\\Anna

Av Anna - 5 november 2014 10:18

Ja vad ska man säga om detta älskade barnet, hon är en riktig liten spjuver med glimten i ögat!
Igår va hon så lös i magen att hon inte ens hann till toa utan det hela kom lixom hela vägen från soffan till toa!! Mums, bästa jag vet speciellt när man sitter fullt upptagen med en bebis hängandes i tutten!
Jag fick lägga in största övertalningsförmåga för att hon skulle ha blöja en stund då jag tänkte att det kanske kommer mer...
Jag ångrade mig att jag gett med mig i affären och låtit henne köpa läkerol (egna pengar) då hon slukat båda askarna på 10 min tänkte jag att det hela berodde på det tills jag kommer in i badrummet uppe och inser att "nån" tömt Evelinas munvatten som jag köpte förra veckan. ..
jag frågade om hon tagit nått ur flaskan, då svarade hon mig: jag tänker inte säga att det var jag för då blir du arg!
Bra där Flisan :-)
Inte konstigt magen reagera kanske!
Vi slapp åka till akuten som sist då hon käka en burk med D-vitamin...

Älskade unge!

//Anna

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards