mammatillfyra80

Alla inlägg den 29 november 2014

Av Anna - 29 november 2014 23:31

Nu börjar barnen tjata om dagar hit och dagar dit, hur långt är det kvar, när åker vi, kan man åka skidor, finns det snö och ska farmor sova över!
Drygt 3 veckor kvar bara, och jag har oxå frågor, vinterdäck?, takbox?, bilkontroll (vätskor och annan skit) var är allas atteraljer... skidor, bräda, pjäxor, kläder, skidbrillor, strumpor, mat, symaskin... nana den får väl vara hemma då (stillar behovet med Emmaljungan)
Full koll... noll koll!!

Det löser sig!!
Julpynt... tills i mån!! Två stakar uppe så en bit på väg måste bara stöka fram alla saker tills måndag då jag lovat barnen att julstöka ordenligt med hög musik!!
I mån bär det av till Kungälv för god adventsmidda hos lilla mormor och morfar <3 ska bli gottigt! Och hoppas barnen kan låta bli snurrfotöljerna så vi andra slipper höra hur yr mormor blir ;-p

Lite mer gotta innan sängen!
/Anna

3 saker på listan (som inte finns) framplockat!

Av Anna - 29 november 2014 00:53

Idag lovade jag ju tjejerna att ta bussen till stan (skulle till två ställen) då vi "bara" har en fungerande bil i familjen nu.
Vi packade vår raggarvagn och tog oss till bussen, väl där skulle jag inviga min nya app... med resultat av att resan kostade mig 75 kr... klantigt kanske ;-)
Jaja iväg var vi och barnen var lugna och fina på bussen!!
Men shit hur folk beteer sig och som dom pratar, tror dom att inga andra hör eller?!
Det kom på ett par med vagn som parkera bakom mig, han rulla in i min rygg med vagnen då den var obromsad, efter 3 gånger ger jag honom blicken... då ber han mig flytta på mig?!
Suck... orka... jaja vi sparade ju på miljön iallafall då vi inte tog bilen.

Lite färdgodis (läs muta) fanns ju såklart nära till hands!

Vi gick till panduro och fixade lite och sen ville barnen äta på mc donalds, så det fick bli ett besök på kungsgatan, lite svårt när man ska beställa samtidigt som man ska hålla ett bord med ett barn som håller på att kissa ner sig och inte vågar gå själv... och toadörren kostar 5 kr att öppna... jaja vi fick till det och kostcirkeln satt som en smäck!!
Till efterätt blev det glass i stora lass så att lillebror skulle få sig en slurk mat med, amma ute bland folk är inte min starka sida men det gick på en kvart idag, tack "Bobbo" <3

NK:s julpynt har väl funnits sen jag va liten vill jag minnas! Kändes lite mysigt att gå där och spana... barnen hade tusen fråger och allt dom såg och om tomten :-D
Tänk egentligen va lätta dom är att roa!

Att åka rulltrappa har väl alltid setts som en åkattraktion, idag fick vi till två rundor varav den sista med Felicias dans och vick på rumpan till folks förtjusning!

Inte nudda streck när man är trött i bena och vill åka vagn när man är snart 5 år är en bra lek! Tur storasyster är så påhittig <3

Ja vad säger man... thriller med MJ.
Nej Evelina det är inte han som sjunger den på riktigt :-/

Kvällen avslutas med tvspelande då med pappan som tagit över aktiviteterna... undra vem som tycker det är roligast?! Haha

Nu är jag faktiskt trött så mitt projekt jag oxå hann med idag får jag lägga in i mån!!

En bra dag med glada barn, mer sådana ;-)

Natti ?

Presentation


Hej!
Jag är mamma till 4 Grynkorvar, sambo till en underbar kille matte till en halv hund.
Bor i radhus i härliga Torslanda i Göteborg där jag är uppväxt.
Har många järn i elden och älskar att ha mycket runt mig. Är mammaledig sedan 7 år tillbaka och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards